top of page

Uiteten tijdens Corona

Wat ik nog net iets erger vond dan dat de sportscholen dichtgingen, was dat we ook niet meer uiteten konden & dan especially bij Impero Romano. As I said before: I love truffelpasta & Impero heeft echt bij far de lekkerste. Normaliter had ik al moeite niet elke week te gaan, dus nu helemaal niet heen kunnen was zacht uitgedrukt: even wennen aka. dromen over truffelpasta.




Anyway, toen we te horen kregen dat we 1 juni weer naar restaurants mochten, belde ik meteen om m’n plekje te reserveren. Volgens mij was Rutte nog niet eens uitgepraat, maar ik hing al aan de telefoon. En ja, daarna heb ik me lang afgevraagd of het een goed idee was om te gaan, want we moeten nog steeds voorzichtig zijn, but I decided to go. Gedesinfecteerd en wel.

Toen we richting Impero gingen, wist ik niet wat we konden verwachten. Zouden we ons eten zelf moeten halen bij een tafeltje? En drinken hoe zat het met het drinken? & peper en zout mocht je dat gewoon pakken? Many questions die bij aankomst vriendelijk werden beantwoord. Er werd een vragenlijstje gesteld of je ziek was, ziek was geweest of iemand in je omgeving etc. etc. en (gelukkig) was het antwoord op alles nee. We mochten plaatsnemen & wat had ik het gemist. Gewoon even lekker op een terrasje zitten met een truffelpastaatje en m’n lievelings wijn (blijkt dezelfde als Hannibal drinkt te zijn, oeps). En het personeel, leek er net zo veel zin in te hebben als wij! Het was als vanouds super gezellig, op 1.5 afstand dat wel uiteraard.

Van te voren hadden we veel gespeculeerd hoe we ons eten zouden krijgen. Moesten we het zelf pakken? Van een trolley? Van een tafeltje? En hoe zat het met drinken? Gelukkig werd alles gewoon aan tafel geserveerd, wat ervoor zorgde dat er gelukkig toch eigenlijk niet zo heel veel veranderd was. Door het vragenlijstje mocht dat. Er werd uitgelegd dat als je het vragenlijstje niet toepast je je eten wel zelf moeten pakken (just so you know). Uiteraard werd er tot de andere tafeltjes 1.5 meter afstand genomen & was het wel even wennen geen gezellig praatje te kunnen maken met de buren. Of gewoon even te zeggen met volle mond: ‘’hmm lekker is de pasta weer he’’. Maar alles went, dus ook deze 1.5 afstand. Laten we blij zijn dat we weer mogen genieten van de heerlijke wijntjes, weer lekker broodjes in olijfolie kunnen dippen & onze lievelings pasta weer op tafel staat. & the best news: de truffelpasta was gelukkig niks veranderd. Even lekker als altijd; veel kaas & truffel, exactly how I like it.

Tot snel weer, Impero

XOXO

Opmerkingen


WITH LOVE,

ROAN SOPHIA

© 2020 All rights reserved by Roan Sophia

bottom of page