top of page

Sun's out bbq's out


Het is heerlijk weer en ik denk dan ook dat veel van jullie vandaag zullen gaan barbecuen. (Ben ik de enige die nog eigenlijk bbqen wil schrijven?)

Ik ben helaas van het bbq team: worstjes, speklapjes en burgers. Ik vind het heerlijk. Als je in mijn team bent, kun je dus vandaag je cheatday inlassen & alles eten wat op de bbq ligt. Denk je vandaag, Ro you’re alone in this, check dan hieronder gezonde alternatieven voor le bbq.

1. Leg meer vis op die kooltjes! (niet letterlijk op de kooltjes, vergeet de grill niet uiteraard). Stuk gezonder, minder vet en ook gewoon super lekker. Mijn lievelings: zalm in folie met citroen en dille.

2. Portobello ’s daar zijn ze weer! Niet alleen lekker om je hamburgerbroodjes te vervangen, maar ze zijn ook heerlijk gevuld! Beetje gehakt en paprika erin & it’s a real party.

3. Talking about paprika’s. Die zijn ook heerlijk op de bbq. Snijd ze in grove stukken, beetje olijfolie erop & bakken maar. Je kunt deze natuurlijk ook vullen met whatever you like & dan op de bbq leggen.

4. Courgette, aubergine & groene aspergers doen het ook heel goed op de bbq. In stukjes. Roosteren maar.

5. Aubergine kun je trouwens ook door de helft snijden, beetje mozarella light erop & give me some please.

6. Laat die mayonaise lekker in de koelkast staan en maak een sausje op yoghurt basis. Van Tzatziki tot een dille dipje, it’s all good.

7. Ketchup is trouwens een sausje met heel weinig calorieën, maar mij niet gezien in team ketchup.

8. Vega-burgers, & nu niet wegklikken, die zijn ook heel lekker. Kruid ze goed en het is echt net echt. Kies wel voor een variant zonder kaas, anders had je net zo goed een worstje kunnen eten.

9. Worstjes. Een kleintje dan.

10. Laat het 1m stokbrood met een bakje kruidenboter even achterwege. We zitten er toch altijd al vol van voordat we uberhaubt gaan eten so it’s a win win. Zet in plaats daarvan een lekkere salade neer. Groene salade met honing mosterd dressing bv. en gehakte walnootjes.

11. Kip is niet zo erg. Kijk alsjeblieft wel uit dat je t niet half rauw eet van de bbq (uberhaubt niet) & zorg ook weer niet dat het te droog is, want dan smaakt zo’n kooltje beter I guess. Doe het op een spiesje met wat paprika en een uitje. Heerlijk.

12. Nog even over vis en over stokjes. Naast grote moten vis op de bbq kun je ze natuurlijk ook op een stokje doen. Stukjes zalm op een stokje met daartussen kleine schijfjes citroen gaat heel goed samen.

What to drink? Check it here: https://www.lavieenro.com/post/gezond-drinken


Ik moet zeggen dat dit lijstje tot stand is gekomen in samenwerking met m’n lievelingspinda, aka di mama, want ik kan op dit moment alleen maar denken aan speklapjes (help me).

 
 
 

Opmerkingen


WITH LOVE,

ROAN SOPHIA

© 2020 All rights reserved by Roan Sophia

bottom of page