NY Cheesecake met extra dikke bodem
- anniescorner2
- 7 jun 2020
- 1 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 1 dec 2020
Ik hou van taart & dan especially cheesecake. Ik vind alleen vaak de bodem tegenvallen, te dun, te zacht of een combi van beiden. Daarom heb ik een cheesecake gemaakt met extra dikke bodem! Warning: als je deze eenmaal hebt gemaakt, valt elke andere cheesecake tegen. Mark my words.
Wat heb je nodig?
600 gram monchou
100ml slagroom
125 gram cremè fraîche
2 pakken bastogne koek
2 el tarwebloem
3 eieren
1 vanille stokje
100 gram suiker
100 gram bastard suiker
What to do?
verwarm de oven voor op 160 graden
Maal de koekjes fijn en smelt ondertussen de boter. Als de boter gesmolten is, voeg dit dan bij de koekjes en roer het goed door zodat het een goed gemixt gemengsel wordt. Vet de vorm in met boter en doe het mengsel erin.
Bak de bodem ongeveer 15 minuutjes en zet vervolgens de oven op 120 graden.
Mix ondertussen de monchou, met de eieren, suiker, vanille, slagroom, cremè fraîche tot een mooi geheel.
Voeg het mengsel toe in de vorm en zet het in de midden van de oven ongeveer een uurtje/ander half uur.
Als je denkt: ''huh de zijkanten zijn klaar, maar het midden nog niet'', dan is de cheesecake good to go! Haal de cheesecake dan uit de oven, laat even afkoelen en zet vervolgens een paar uur in de koelkast.
Na ongeveer vier uur is de cheesecake ready to eat. Ikzelf vind het altijd het lekkerst de dag erna to be honest.
Side note: je kunt natuurlijk allemaal lekkere toppings toevoegen, maar ik hou van de zoete smaak van de cheesecake zelf en dan die heerlijke dikke bodem. No topping needed for me.
Enjoy!
Liefs,
Annie



Opmerkingen