Mobicepp, the biggest MOtivator!
- Roan Sophia

- 20 mrt 2020
- 10 minuten om te lezen
Waar hij vroeger overal heen ging op z’n crossmotor, doet hij dat nu per Lamborghini. Hij is een self-made man, met het hart op de goede plek, te allen tijde vrolijk en gemotiveerd. Maar ik ken niemand die er zo hard voor gewerkt heeft als hij. Mo motiveert niet alleen op het gebied van sport, maar ook op het leiden van een goed en positief leven. En dat komt niet vanzelf aanwaaien. Je moet er hard voor werken, maar dan krijg je wel wat je toekomt. In the end of the day gaat het erom dat je trots kunt zijn op de weg die je bewandelt.
Mo zonder biceps
Mo zonder biceps, oftewel, Mo voordat hij ons allemaal inspireerde om te gaan trainen was een handelaar. ‘’Ik verkocht auto’s en fietsen in. Maar altijd was ik al een harde werker. Van jongs af aan moet je bikkelen om te kunnen kopen wat je wilt kopen. Mijn vader heeft me altijd veel liefde gegeven, maar heeft me ook de waarde van geld laten inzien, waardoor ik er altijd hard voor gewerkt heb’’.
Mo als motivator
‘’Het handelen leverde veel stress op en daardoor ging ik trainen, toen voelde ik me steeds lekkerder en lekkerder. Toen maakte ik video’s en zagen mensen mij als motivatie. Ik kreeg steeds meer vragen over trainen en toen dacht ik: ik moet dit serieus gaan nemen. Alles wat ik at, wilden andere mensen ook gaan eten. Het ging helemaal vanzelf. Mensen wilden met me op de foto’’.
Moviestar (documentaire)
‘’Ik was een beetje aangekomen en ik dacht laat ik mensen vragen of ze Mo droog willen zien? Ik maakte een video en dacht als die 5000 likes haalt dan ga ik het doen. Die video had heel snel 8000 likes dus ik dacht oke ik ga nog iets meer aankomen; alleen maar troep eten en toen vanaf dat moment ging ik foto’s maken en filmen zodat mensen echt zagen hoe het was. Als ik de docu niet had gemaatk, ahd ik het zelf misschien ook niet gered. Ik zeg tegen mensen dat de doorzettingsvermogen moeten hebben, dus dan moet ik het zelf hebben. Maar het was voor mij tegelijkertijd een stok achter de deur’’.
''WAT JIJ GAAT VERDIENEN STAAT GESCHREVEN, ALLEEN DE WEG ERNAARTOE BEWANDEL JIJ ZELF''
As we speak heeft Mo een nieuwe documentaire uitgebracht waarin hij ons (dus ook jullie) meeneemt naar z’n oude wijk & wat Mo’s principe eigenlijk het best omschrijft: vergeet niet waar je vandaan komt. Leuke anekdotes over z’n leven, maar super eerlijk en alles met een grappige twist. En dacht je dat Mo alles al kon, komt ie: hij ook nog voetballen; er worden panna’s uitgedeeld. Verder is het een docu waarin we niet alleen de Ziyech kant van Mo zien, maar ook zijn zachte kant; over de wijk van vroeger en het verschil met nu, over zijn vrienden die hij nu nog ziet, maar ook die hij verloren is. En iets over een quad met drie eieren, maar wat te grappig is om nu al te spoilen.
Do I need to say more? Go watch it!
Meer positieve dan negatieve reacties
Ik krijg bijna alleen maar positieve reacties gehad. Dit heeft er denk ik ook mee te maken dat ik zelf positief in het leven sta en veel andere mensen help en ook gun. Zo is het ook eigenlijk allemaal begonnen en steeds groter geworden. Ik heb een achterban die ontzettend veel gunt, ze zijn altijd blij voor mij. Daarom gun ik hen ook altijd. Daarom geef ik ook vaak producten. Wie niet kan delen, kan niet vermenigvuldigen.
Het is een wisselwerking. Ik gun het hen, maar motiveer ze ook. Als ze namelijk een eiwitshake komen halen, geef ik bijvoorbeeld een pre-workout erbij, met als voorwaarde dat, je raadt het al: ze gaan sporten’’.
Kleine stappen zijn het grootst
‘’Ik had nooit het idee om een eigen winkel te beginnen, mijn enige droom was een eigen sportschool. Dit is eigenlijk op de weg daar naartoe gebeurd. Ik wilde gewoon een sportschool, maar dat was een te grote stap in een keer. Als je in een keer een te grote stap zet, mis je de kleine treetjes; terwijl die het belangrijkste zijn. Mijn doel was om binnen vijf jaar een eigen sportschool te hebben en de supplementen waren daarbij de eerste stap. Ik zeg ten alle tijden: maak kleine stapjes, die zijn het belangrijkst’’.
One in a million
Ik heb me nooit druk gemaakt over dat er nog 100.000 jongens zijn die fitnessen. Het gaat er namelijk om hoe je iets over brengt. Dus al zijn er nog duizenden mensen om mij heen, iedereen doet het op z’n eigen unieke manier. Jouw doel, dat staat namelijk geschreven. Dus wat er op mijn pad komt, daar ga ik voor. Ik ben blij dat door de manier waarop ik motiveer, mensen naar de sportschool gaan. Zij halen hun motivatie eruit en andersom haal ik mijn motivatie daaruit. Om door te gaan.
‘’ MET KLEINE STAPJES, BEHAAL JE GROTE RESULTATEN’’
Afvallen is geen piece of cake
Ik heb zelf ook altijd moeite gehad met afvallen. Mensen denken dat ik altijd maar gezond eet en nog steeds alleen maar gezond eet, maar dat is niet zo.
Ik schiet in de lach, want ik zag Mo in de documentaire inderdaad witte broodjes tonijnsalade eten tijdens het eten, waarop m’n vriend riep: ZIE JE HET IS WEL GEZOND.
‘’hahaha, als ik echt wel afvallen, dan eet ik wel gezond. Maar af en toe iets minder gezond eten moet ook kunnen. Als ik dan ook zin heb in een wit broodje met tonijnsalade dan eet ik dat, maar een dag later sport ik harder. Je kunt eigenlijk afvallen met alles wat je eet, als je maar niet overdrijft. Ikzelf heb bijvoorbeeld echt moeite met chocola, dus dat moet gewoon kunnen, alleen niet elke dag en geen hele repen. Calorieën zijn belangrijk, maar hoe je deze invult, kan soms verschillen. Of bijvoorbeeld als je zes Red Bulls per dag drinkt, probeer dan te minderen door er twee per dag te drinken. Dan heb je al een goede stap gemaakt en dat is het belangrijkste. Een te strikt dieet houd je namelijk maar heel kort vol. Ik heb ook zelf alleen aan het einde van de eerste documentaire een heel strikt dieet gevolgd; om echt droog te worden. Maar verder niet. Met kleine stapjes, behaal je grote resultaten.
La Familia
‘’Mijn ouders spelen een grote rol in wat ik doe. Ze zijn super trots op mij en altijd mijn grote voorbeeld geweest. Ik ben precies een kopie van mijn vader. Hij heeft me veel geleerd en ook dat je altijd hard moet werken voor wat je wilt bereiken. Maar ook qua persoonlijkheid lijken we op elkaar. Mijn vader praat altijd met mensen en hij helpt mensen altijd. Hij is super spontaan. Mijn vader is een groot voorbeeld voor mij’’.
Off-day
‘’Er bestaat bijna geen dag dat ik niet ga trainen. Soms heb ik het wel ontzettend druk, maar het komt echt bijna nooit voor dat ik niet sport. Misschien 1x in de drie, vier maanden. Soms heb je natuurlijk dagen dat je minder zin hebt om te trainen. Vandaag heb ik benen echt gesloopt, maar soms heb je minder zin en dan ga ik wel, maar train ik gewoon iets minder hard’’.
Couple goals
Ik train drie a vier keer per week samen met mijn vrouw. Ik plaats haar nooit op Instagram, maar ze is er wel vaak bij. Eerst plaatste ik mijn zoontje ook nooit op Instagram, maar nu wel. Ik maakte altijd video’s van hem en ik vond het zo ontzettend leuk dat ik dacht andere mensen moeten dit ook zien. Toen heb ik hem ook op Instagram gezet.
Natuurlijk denk je na over de risico’s om je kind en ondertussen kinderen op Instagram te zetten, maar aan de andere kant creëert het ook goede kansen voor hem. Niet alleen omdat hij mijn zoon is, maar hij is zelf ook gewoon ontzettend grappig en spontaan. Hij weet alles precies’’.
Geen autoliefhebber
‘’Ik ben niet echt een autoliefhebber eigenlijk (hard gelach). Ik houd er wel van, maar het is geen hobby. Sporten is echt mijn grootste hobby. Ik ben elke dag in de gym te vinden, omdat ik het leuk vindt, maar ook omdat ik ondertussen veel mensen motiveer om te sporten. Veel van de jongeren die me volgen zien mij echt als voorbeeld en luisteren ook echt naar wat ik zeg. Daarom vind ik het belangrijk dat wat ik zeg ook echt het juiste is. Ik wil ze heel graag het goede voorbeeld geven.
Het is zelfs een keer gebeurd dat ouders contact met mij hebben opgenomen en vroegen of ik hun zoon wilde toespreken. Ik heb hem gebeld en gezegd dat hij goed z’n best op school moet doen en naar z’n ouders moet luisteren. Ik heb gezegd als hij twee maanden goed z’n best zou doen op school en thuis hij van mij een cadeautje zou krijgen. Ik steek mijn motivatie en tijd er dan echt in omdat ik oprecht om zo’n jongen geef. Blijkbaar haalde hij ook echt z’n motivatie uit mij, want hij heeft z’n best gedaan!’’
‘’IK BEN DE DRUKTE NOOIT ZAT’’

No pictures please
‘’Op de vraag of ik de drukte weleens zat ben, kan ik ontkennend antwoorden. Ik ben het zeker niet zat. Ik heb dat van het begin af aan uitgezet. Het komt weleens voor dat mensen mij zelfs vanaf de andere kant van Nederland komen opzoeken. Ze hadden ook bij m’n website kunnen bestellen, maar ze komen speciaal naar me toe. Dat waardeer ik heel erg. Dus gun ik hen ook een shake, want ze hebben mij ook iets gegund.
Ik vind het dus nooit erg dat ik op straat bijvoorbeeld om een foto wordt gevraagd of om een kort filmpje. Ik vind het namelijk het belangrijkste dat ik mensen blij maak. Dus ook al heb ik m’n dag niet, ik blijf altijd positief. Soms ben ik wel gesloopt aan het eind van de dag en dan doe ik lekker rustig aan. Lekker met m’n vrouw en kinderen op de bank’’.
My pride
Het meest trots ben ik op mijn kinderen. Zij geven mij nog meer energie. Alles wat ik heb, qua Instagram en auto’s is maar materieel, maar m’n kinderen zijn echt veel belangrijker dan dat''.
Geen plan is soms een plan
‘’Ik wilde deze fysieke winkel beginnen. We reden voorbij dit pand en ik dacht deze moet het worden. Binnen een paar dagen was alles geregeld. We wisten eigenlijk nog niet eens wat we hier precies gingen doen. Toen gooide ik gewoon de hele winkel vol met supplemen''ten en het liep. Er zit dus geen heel marketingplan achter. We zijn gewoon begonnen. Spontaniteit is bij mij gewoon heel belangrijk en zo gaat eigenlijk alles; op een spontane manier. Ik ben bijvoorbeeld begonnen met pakketjes verkopen vanuit huis en met sporten met alleen dumbbells. Waar een wil is, is een weg’’.
Leuk weetje: er is nu ook een pre-workout voor dames. Er zit iets minder cafeïne in, dus het is iets minder heftig. Zeker als je net begint met trainen is deze goed. Maar de rest van de producten kun je natuurlijk ook gewoon gebruiken.
‘’DOE DINGEN MET PLEZIER''
Stappen maken
‘’Ga niet denken ‘’wat zullen andere mensen denken’’ want het is nooit goed. Een man in Marokko ging met z’n zoon op de ezel. Op een gegeven moment zeiden mensen: kijk dat zoontje heeft geen respect hij laat z’n vader lopen. Een dag later zat de vader op de ezel en het zoontje ernaast. Toen zeiden mensen: laat je zoontje op de ezel hij is nog jong. De dag daarna gingen ze samen op de ezel, toen zeiden mensen: wat zielig voor de ezel. De dag daarna gingen ze allebei niet op de ezel en zeiden mensen: waarom heb je dan een ezel waarom ga je er niet op. Kortom: hoe je het ook doet het is nooit goed.
Je moet je dingen met plezier doen en er gewoon duizend procent voor gaan.
Je moet per stap kijken, daar de focus opleggen en zorgen dat het draait. Dan kun je naar de volgende stap. Kleine stapjes leiden tot iets heel groots. Je moet doorzettingsvermogen hebben. Ik ben zo vaak gevallen mensen zeggen dat ik geluk heb, maar ik ben gewoon achter m’n doelen aangegaan. Je moet ervoor gaan en met volle focus doen.
Genieten en stappen maken’’.
‘’JE MOET HET NIET DOEN VOOR DE FAME, MAAR VANUIT JE HART’’
Louis en Lambo
‘’Ik word gemotiveerd door de mensen om mij heen. Ik krijg bijvoorbeeld de hele dag berichtjes van mensen die aan het sporten zijn en over MB-Nutrition. Dit motiveert mij zo. Ik heb eigenlijk geen voorbeeld in de fitnesswereld. Ik kijk tegen niemand op, ik doe gewoon met plezier m’n eigen ding. Ik ben ook niet gaan trainen om er geld mee te verdienen, maar omdat ik het leuk vond en het stress verminderde. Dat ik er geld mee ben gaan verdienen is eruit voortgevloeid’’.
Wat me tijdens dit interview is opgevallen, en natuurlijk ook op insta, is dat Mo zichzelf blijft. Ookal heeft hij nu een Lambo en is hij gekleed in Louis: hij blijft zichzelf.
‘’Ik heb deze schoenen gekocht om erin te’ lopen, niet om er naast te lopen. Mensen die achter je rug om praten, zijn niets voor niets achter je’’.
‘’Ik doe nog steeds dingen voor m’n oude buurt. Want je moet nooit vergeten waar je vandaan komt en hoe je bent begonnen. Het is waar je vandaan komt en dat moet je niet vergeten. Ik was vroeger blij als iemand mij tijd gunde, dus je moet zelf ook altijd blijven gunnen. Ik heb altijd hard gewerkt en dat is wat mij gemaakt heeft tot wie ik ben. De dingen die je meemaakt, maken jou tot de persoon die je bent. Juist de struggles en de stress, die ik ook heb gehad, die maken je.
Je moet het niet voor de fame doen, maar vanuit je hart’’.
Wise words
‘’Ik wil meegeven dat je ten alle tijden doorzettingsvermogen moet hebben, maar ook dat je dingen moet doen met plezier. Het maakt niet uit wat je doet, als je maar plezier hebt en doorzettingsvermogen. Denk groot, maar maak kleine stappen. En eiwitten hoog & niet vergeten shaken met MB nutrition’’.
Toen Mo aankwam, kwamen er allemaal jongens naar binnen omdat ze graag even wilde praten met Mo, snel een mini filmpje wilden voor hun neefje, of gewoon om even te kijken in die winkel die er toch echt wel heel vet uit ziet. Ik vond het zo leuk om te zien hoe enthousiast Mo daarop reageerde en hoe hij deze positiviteit doorgaf. En dat heeft hij eigenlijk ook gedaan gedurende het hele interview.
Hij is zo vol positiviteit en dat weet hij over te brengen! Hij is een ontzettend voorbeeld, zowel hoe hij de gym sloopt, maar ook voor de manier waarop hij in het leven staat!

Aan het einde kwam het zoontje van Mo ook bij het interview.
Een lief mannetje van drie jaar oud, hij kwam net uit Monkey Town, maar had toch nog de energie om er even gezellig bij te komen. Het is echt een kleine mini versie van z’n vader: net zo grappig, vol met doorzettingsvermogen en een grote (kleine) motivator.
Volg hem op: https://www.instagram.com/bicepjunior/
Side note: ten tijde van het uitkomen van dit artikel heeft het andere zoontje van Mo ook Insta gekregen: https://www.instagram.com/prinszayn/
Spoiler: hij is adorable.
Dankje Mo, niet alleen voor het interview, maar ook om zo’n goede en positieve inspiratie te zijn. Appreciate it!



Opmerkingen