top of page

FG FOOD LABS

Bijgewerkt op: 2 apr 2020

The big 24, niks bigs aan, maar het moest wel big gevierd worden. En waar kan dat beter dan bij FG! Een paar maanden geleden waren we bij FG Restaurant & I loved it. Ik kon dan ook niet wachten om FG Food Labs uit te proberen. So the birthday was een goede gelegenheid.


Bij binnenkomst valt direct het industriële interieur op. Het restaurant bevindt zich namelijk in een oude treintunnel. Toch heeft het niet alleen een industriële look, maar straalt het tegelijkertijd een heel warme sfeer uit. Goud overheerst, maar op een subtiele manier. Je kunt je zonnebril dus aflaten. Je sneakers daarentegen kun je gewoon aanhouden, want dat is nu precies het concept van FG: ‘’Het kan niet duidelijk genoeg worden gemaakt dat de ultieme eetbeleving niet aan een dresscode is gebonden’’. I couldn’t agree more.





We werden hartelijk verwelkomd met een verjaardagskaart, appreciate it! Vervolgens stond de champagne en de eerste amuse al op tafel. De welbekende cannelles. Gevolgd door KFC, de eerste KFC die ik wél lust & probably de eerste bloemkool die Rash lust: Korean Fried Cauliflower. Ondertussen konden we ook zeer zeker niet afblijven van de parmezaan met maanzaad die bij binnenkomst al op tafel stond. Dit zag er niet alleen heel gezellig uit, maar het smaakte ook ontzettend goed.




We hadden gekozen voor het vijf gangen-diner wat begon met Tuna Ceviche. Normaal ben ik geen fan van ceviche, want vaak té zuur, maar deze was precies goed. Het kroepoekje on top maakte het geheel mooi (en lekker) af. De tonijn werd geserveerd met on the side mini taco’s. In dit geval geldt ‘’size does matter’’ niet, want hoe klein ook, ze waren heerlijk! De zachtheid van de ceviche in combinatie met de krokante taco’s deed het super goed.




Daarna kregen we op een prachtig bordje gerookte paling vergezeld door topinamboer (ook wel aardpeer), haringkuit en een eidooier. Dit vond ik het lekkerste gerecht van de hele avond. De saus was namelijk erg intens, in a good way. Een perfecte combinatie wat zorgde voor een smaakexplosie bij elke hap zonder dat het saai werd. Kortom: loved it. A lot.




Van de zachtheid van de paling gingen we over naar het gerechtje wat eigenlijk bestond uit twee gerechtjes. Namelijk, een koud gerecht en een warm gerecht, Aka: de Nitro Cocktail. Je krijgt een vijzel met droge kruiden geserveerd, daar wordt stikstof aantoegevoegd & then it’s up to you. Het is de bedoeling dat je de blijft mengen totdat de kruiden een mooi mengsel vormen. Vervolgens wordt daar yoghurtijs aan toegevoegd en kan het proeven beginnen. Het warme gerecht bestaat uit zoete aardappel, tofu, kruidenolie en bundelzwam. Een hapje koud, een hapje warm; een gerechtje subliem.






Het hoofdgerecht was een heerlijke combinatie tussen lam en lamsnek. Het was precies goed gegaard en heerlijk zacht. Het kleine zoetje van de ananas maakte het geheel perfect af.



Als je vaker m’n blogs leest, weet je dat ik van desserts hou. En dat is nog een understatement. Ik kon dan ook nu niet wachten om het dessert te proeven. Een combinatie van amarene-kers, amandel ijs en geschaafde chocolade zorgde voor een heerlijke afsluiting.


Gelukkig houdt het bij FG nooit op na het dessert. Dan is het namelijk tijd voor de heerlijke friandises, uiteraard met heerlijke koffie.



P.S. de bonbons zijn ook te bestellen om lekker thuis op te eten. Wie wil dat nou niet, een beetje van FG mee naar huis.


Nu ook zo’n zin gekregen in een unieke ervaring met heerlijke experimentele gerechten? Je kunt FG Food Labs vinden op Katshoek 37b in Rotterdam. Óók geopend met de feestdagen (dubbel zo leuk).


Enjoy! X

 
 
 

Opmerkingen


WITH LOVE,

ROAN SOPHIA

© 2020 All rights reserved by Roan Sophia

bottom of page