DID SOMEONE SAY 'SUSHI'?
- Roan Sophia

- 2 apr 2019
- 2 minuten om te lezen
Sushi, sushi, sushi. Je kunt me er ’s nachts voor wakker maken. Als ontbijt zou ik het willen, als lunch en ’s avonds weer. Kortom: I love it. Het liefst gevolgd door toetjes, dus als je beide wilt, ben je op het juiste adres bij Sushi Samba.
What’s in the name, voor Sushi is Sushi Samba the place to be & verrassend genoeg ook voor desserts. Het beste van twee werelden komt samen in deze tent. Een vrolijke tent to be exactly. Bij binnenkomst wordt je zeer vrolijk onthaald en kun je (meestal) kiezen waar je wilt zitten. Met mooi weer is het buiten het gezelligst, want dan kun je leuk aan het water zitten. Als dit niet kan, is het binnen ook prachtig, waar een sfeer heerst van colour meets chique. Japanse invloeden die elegant worden afgestyled met vrolijke kleuren, zonder dat je het gevoel hebt op de kermis te zijn.
Het gebied waar Sushi Samba zich bevindt, is centraal gelegen en daardoor erg toeristisch. Maar gelukkig merk je verder niets van, want zodra je binnenstapt kom je in een oase vna rust en kun je van het heerlijke eten genieten.
Op de kaart van Sushi Samba is een mix te vinden tussen Japanse, Braziliaanse en Peruaanse gerechten. Van aperatiefjes tot small plates tot rauwe gerechten: they got it all. Wat Sushi Samba nog gezelliger maakt is dat al het eten om te delen is. Wat dus betekent nog meer bestellen; nog meer proeven; nog meer eten. I love it. Onze (ik praat niet graag in wij-termen, maar kan er nu echt niet omheen want het is echt onze favoriet) met stipt op nummer een favoriet is de: Shrimp Tempura. Heerlijke garnalen gedoopt in een mix van spicy mayo & truffel. Verder hadden we de Samba Roll: SAMBA AMSTERDAM besteld, wat ook echt een aanrader is (eigenlijk is de hele kaart dat, maar dat past niet op de tafel). De Samba Amsterdam Roll is heerlijke sushi van tonijn, zalm en witvis. Bij dit gerecht komt de gezelligheid en kleurrijke sfeer van het interieur terug op je bord. Het smaakt net zo lekker als dat het eruit ziet. Vervolgens kwam de El Topo Roll op tafel. Een heerlijke sushiroll van zalm, met daarin jalapeño en on top gesmolten mozzarella en crispy uitjes.
Als best for last kwam de Alfajores op tafel. Een dessert met dulce de leche, caramel, goud (ja goud) en zwart zout. Do I need to say more? I don't think so. Gewoon gaan dus, & genieten!
Sushi Samba staat voor kwaliteit. De vis is vers, het eten prachtig, de desserts delicous. Je betaalt dan ook meer dan in de gemiddelde sumo. Maar daar waar je bij Sumo vaak teleurgesteld wordt, is dat bij Sushi Samba zeker niet het geval. Je valt van de ene heerlijkheid in de andere voor een met de kwaliteit vergeleken zeer schappelijke prijs.
Voor de ''aperitivos'' betaal je gemiddeld 6 euro. De prijs voor de ''small plates'' ligt rond de 15 euro. De ''Samba Rolls'' zijn gemiddeld 16 euro. En het eetbare goud heb je al op je bord voor dertien euro. Worth it? Totally.




Opmerkingen