Design Tekening
- Roan Sophia

- 17 jun 2020
- 3 minuten om te lezen
Voor de gratis voedingsschema's was ik opzoek naar een mooie bijpassend ontwerp. I searched & found! Meet Melissa aka. MVR. Design!
Melissa is 22 jaar jong & komt uit een klein dorpje tussen Rotterdam en Dordrecht. Daar woont ze samen met haar kat en vriend. Naast illustreren houdt ze onwijs van eten (well hello!) en gaat ze bijna elke week uit eten of gezellig wat drinken (well hello again!) Naast het uiteten gaan, kookt Melissa ook graag en is ze eigenlijk ook best een huismus die graag series kijkt. Besides that houdt ze van een mooi interieur & gaat ze graag op reis!
Allereerst, wat kun je ontzettend goed tekenen! Echt een hele gave stijl heb je! ikzelf teken iemand van vier haha, dus ik heb echt ontzettend bewondering voor mensen die zo goed kunnen tekenen!
Zo lief, dankje!! En ik geloof dat iedereen het kan met een beetje geduld en creativiteit J. Ook jij!
Heb je dit altijd al gekund?
Ik ben van kinds af aan al bezig met creatieve dingen. Vroeger was ik altijd aan het knutselen en mijn eigen spulletjes maken. In mijn pubertijd is dat een beetje vervallen –want ja… feestjes, vrienden, betere dingen te doen ;) – en nu ben ik sinds een jaartje ongeveer actief aan het tekenen. And I love it!!
Teken je ook op papier i.p.v. digitaal?
Toen ik een jaar geleden weer begon startte ik met papier. Toch had ik vaak frustratie dat kleine foutjes je hele illustratie beïnvloeden… Ik probeerde wat met aquarel verf, tekende er op los, maar vond het toen toch tijd voor digitaal. Toen ik mijn Wacom tablet aanschafte was ik helemaal verkocht aan digitale illustraties. Ik merkte dat dit qua handigheid nog niet was waar ik naar op zoek was. Omdat ik steeds meer ging tekenen vond ik dat ik wel mocht overstappen naar de koning onder de digitale illustraties; een Ipad Pro met Apple pen. En wat een wereld van verschil was dat…
Heb je een kunstacademie gedaan of iets dergelijks?
Nee, haha. Deze vraag krijg ik wel vaker. Ik heb een HBO opleiding communicatie gedaan in Rotterdam. Ik ben wel bij Kunstopleidingen langs geweest om te kijken. Ik ben zelf alleen vrij nuchter, en qua mensen paste ik niet erg tussen de rest vond ik. Al moet ik nu zeggen dat ik wel spijt heb dat ik geen opleiding als grafisch vormgever heb gedaan. Destijds heb ik besloten dat niet te doen omdat het allemaal op MBO niveau was en ik net de HAVO had afgerond.
Wanneer heb je het idee gekregen van je hobby een bedrijf te maken?
Nog maar heel kort! Mensen om mij heen zeiden wel eens: “Je zou er eens iets mee moeten gaan doen!”. Natuurlijk neem je dit soort aardigheid in het begin niet erg serieus. Nadat ik ook via Instagram steeds meer vragen en reacties kreeg heb ik toch besloten om een Etsy shop te openen. Dit staat allemaal nog in de startblokken, en ik verkoop er nu alleen custom made illustraties. Op dit moment ben ik bezig om ook posters te maken.
Wat vind je het leukst om te tekenen?
Zeker weten mensen. Het resultaat hiervan geeft altijd het meeste voldoening. Zeker als mensen er zo onwijs blij mee zijn. Ik houd ook van abstracte illustraties, en als die goed lukken is dat ook onwijs tof!
Wat doe je hiernaast? Of hiervoor?
Ik werk voor een super tof marketing bureau in Rotterdam als e-commerce medewerker/content marketeer. Ik hou van Rotterdam en de mentaliteit van de mensen dus wat dat betreft is het echt top. Nu ik daarnaast nog mijn illustraties heb kan ik mijn twee favoriete dingen combineren; schrijven en illustreren.
Wat zijn je plannen voor de toekomst?
Zoals ik net al aangaf ben ik aan het starten met het maken van posters. Mijn printer is deze week binnen gekomen, dus nu nog op zoek naar goed verzendmateriaal. Zodra dat er is kunnen ze de shop in! Dat maakt me zo onwijs trots. En dat is iets wat ik normaal niet zo snel op mezelf ben! In de toekomst wil ik dit gaan uitbreiden en meer mensen blij maken met mijn illustraties. Het doet me zo goed om de reacties van mensen te lezen. Ik had nooit verwacht dat mensen dit oprecht zo leuk zouden vinden. Wat een eer dat mijn illustraties een plekje bij mensen in huis krijgen!
Welke quote omschrijft jou heel goed? En why?
“Good things come to those who work for it”
Vind deze altijd erg mooi. Of het nu werk gerelateerd of persoonlijk is, als je er niet voor werkt gaat het je nooit lukken. Dus doe je best en ga ervoor. En natuurlijk gaat het dan nog niet vanzelf, maar het is wel een goede om in gedachten te houden!
“Good things come to those who work for it”



Opmerkingen