top of page

Binnenkijken bij

ROMY


Romy is 22 jaar en woont nu ongeveer een jaartje samen met haar vriend in een appartement in Zwolle. Op dit moment volgt Romy de opleiding tot ruimtelijk vormgever in Enschede. Dit doet ze met erg veel plezier en is dan ook blij dat ze die beslissing heeft gemaakt, na te zijn gestopt met haar vorige opleiding tot medewerker maatschappelijke zorg (gehandicaptenzorg).

''Ik vind het ontzettend leuk om met mijn handen bezig te zijn en dingen te maken. ''

Wanneer ben je voor het eerst serieus begonnen met het stylen van je huis?

Ik ben voor het eerst ‘serieus’ begonnen met het stylen van mijn huis toen ik op kamers ging in Enschede. Ik was toen ook al samen met mijn vriend en hebben toen overlegd dat we bijvoorbeeld allebei de zelfde bank zouden aanschaffen zodat we daar later een grote hoekbank van konden maken. Omdat we al wisten dat er een moment zou komen dat we samen een appartementje zouden vinden, en zo hebben we de grote uitgaven een beetje gespreid. Toen we de sleutels kregen van ons eigen appartementje in Zwolle ongeveer anderhalf jaar later kon ik pas echt ‘los’ gaan. Maar zoals denk ik wel in elk huis zijn er nog genoeg dingen die we willen veranderen, maar dat komt wel stukje bij beetje.



Wat vind je er zo leuk aan?

Ik vind het belangrijk om een gevoel van gezelligheid te geven aan mijn huis, zodat als je op bezoek bent je je ook welkom voelt. Aangezien we overdag allebei druk zijn met school, werk of stage vind ik het fijn om ’s avonds lekker op de bank te kunnen zitten en trots te kunnen zijn op mijn huis en me er echt thuis te voelen.



Wat is het gaafste item wat je ooit hebt aangeschaft?

Het is niet persé het ‘gaafste’ item wat ik ooit heb aangeschaft maar ik heb 4 jaar geleden ongeveer een Philips Hue lamp aangeschaft die je op de grond kan zetten. En die lamp geeft zoveel sfeer ’s avonds als je hem aanzet. Dit omdat je elke kleur kan instellen die je maar wilt en dus gelijk de hele sfeer in de kamer kan veranderen.

Qua meubels ben ik nu denk ik het meest blij met onze zwarte kast in de woonkamer, die aan een kant open is en aan de andere kant dicht. Deze kanten kan je afwisselen door de schuifdeur. Hier kan je dan leuke spulletjes in neerzetten en de troep gooien we gewoon achter de dichte deur. Niemand die het ziet haha 😊

Heb je weleens een miskoop begaan m.b.t. het interieur of iets waarvan je veeeel later dacht: what did I do?

Onze eettafel en stoelen, die heb ik gevonden op marktplaats. Het past niet bij de rest van het interieur het zit niet persé lekker en de stoelen zijn te lomp waardoor je niet makkelijk aan kan schuiven. Een doorn in het oog dus van ons beide haha.

Als je een partner hebt, wat vind hij van je stijl? Komt het overeen met zijn stijl?

Ik heb mijn vriend gevraagd of hij deze vraag wil beantwoorden:

“Mijn stijl is modern, minimalistisch en strak. Het liefste heb ik bijvoorbeeld alles zwart wit en grijs. Romy heeft het huis juist een warmere sfeer gegeven en kleed het veel meer aan waardoor het veel gezelliger is. Dit kan ik zeer waarderen, omdat ik dat zelf nooit zo zou hebben bedacht. Maar ik vind het wel mooier en gezelliger dan mijn stijl om heel eerlijk te zijn. Dus ik heb er zeker geen problemen mee, met hoe ons interieur er nu uitziet haha.”

Waar haal je je inspiratie vandaan?

Ik bedenk veel gewoon zelf. Maar ik vind het heel erg leuk om op Pinterest of Instagram rond te scrollen. Daar zie je altijd veel leuks voorbij komen waar je soms zelf nog niet aan gedacht hebt. Ook kijk ik graag naar programma’s als VTwonen en Eigen, Huis & Tuin.

Hoe vaak heb je je interieur veranderd? En zou je het weer willen veranderen?

Omdat we hier nog niet zo lang wonen hebben we er natuurlijk nog niet veel aan veranderd. Wel hebben sommige meubels plaats gemaakt voor wat anders en zit er nu een kleurtje op de muur. Maar eigenlijk zijn we nog steeds bezig om ons ‘eerste interieur’ ‘af’ te maken.

Doe je weleens DIY zelf projecten m.b.t. het interieur?

Onze woonkamer en keuken zijn in dezelfde ruimte. Hier stond een half muurtje als afscheiding waar je eigenlijk niet zoveel mee kon. Mijn vriend en ik hebben toen bedacht dat we hier graag een barretje van wilden maken zodat we extra zit en werk ruimte hadden. We hebben toen dus de oude plank van het muurtje af gehaald en hebben er een standaard keuken werkblad van de Ikea op gemaakt en er leuke barkrukken bijgezocht. Dit was een top idee want we zitten hier graag en het is een fijne werkplek nu we allebei thuis aan het werk zijn.


Before


After



Welke trend is je lievelings?

Ik vind de trend met de gouden accessoires leuk! Hier heb ik ook verschillende dingen van in huis. En de droogbloemen vind ik ook heel mooi.

Welke quote past het best bij jou?

“To live a creative life, we must lose our fear of being wrong.”

Thanks Romy dat we een kijkje bij jou thuis mochten nemen!


XOXO

 
 
 

Opmerkingen


WITH LOVE,

ROAN SOPHIA

© 2020 All rights reserved by Roan Sophia

bottom of page