top of page

Beste kapper in town!


Na verschillende mislukkingen bij de kapper, lees: een te dik aangezette balayage waardoor ik tijdelijk als zebra door het leven ging, toch nét weer niet goed geknipt te zijn & of het niet elke keer helemaal naar Amsterdam willen gaan voor Rob Peetoom (sorry Rob), heb ik éindelijk een van de beste kapperszaken gevonden. En what do you think? Gewoon bij mij om de hoek. Waar is bij jou om de hoek dan Ro? Hier.


Als je binnenstapt bij De Hoofdzaak lacht het kunstwerk van Janis Joplin je tegemoet & als je rondkijkt krijg je vanzelf een smile door de prachtige styling van de zaak. Een jaren ’50 inrichting, afgewisseld met industriële bakstenen muren met grote zwarte spiegels erop. I love it. Een gave houten bank omringt door heerlijke stoelen, zorgen ervoor dat je het gevoel hebt in een gezellige huiskamer terecht te zijn gekomen. Een gezellige huiskamer, met heerlijke koffie, Amy Winehouse op de achtergrond & als je mazzel hebt zelfgemaakte cupcakes door Linda.















Door alle gezelligheid en prachtige kunsthoekjes zou je bijna vergeten zijn dat je naar de kapper ging, maar daar kwamen we voor! Waar menig kapper mij teleur heeft gesteld, is dat hier nog nooit gebeurd. Er wordt goed geluisterd naar wat je graag wilt & dan gekeken naar hoe dit mooi bij je gezicht past. Jouw idee wordt gecombineerd met hun kapperservaring om tot de beste look te komen.


& wie kent het niet even snel naar de kapper voor ‘’alleen de puntjes’’, om vervolgens de halve meters haar op de grond te zien liggen, gevolgd door ‘’oeps’’. Hier? It never happened. Puntjes, zijn ook alleen de puntjes, zodat je haar er toch ontzettend verzorgd uitziet, maar je niet meteen in de categorie valt van ‘’kort pittig kapsel’’.





Naast je haar perfect knippen, zijn de meiden ook ontzettend goed met kleur. Ikzelf ga binnenkort voor de balayage (zonder zebra effect), maar houd je liever van een funky kleurtje, be their guest!

Ik snap dat je al verkocht was toen ik het over cupcakes had, maar voordat je naar de Hoofdzaak sprint, bel wel even voor een afspraak! Het is er namelijk altijd ontzettend druk.


Warning: ben je eenmaal geweest, wees dan voorbereid op een leven zonder bad hair days.

You’re welcome!

Lots of love,

Ro

 
 
 

Opmerkingen


WITH LOVE,

ROAN SOPHIA

© 2020 All rights reserved by Roan Sophia

bottom of page