Komkommer TV
- Roan Sophia

- 9 mei 2020
- 2 minuten om te lezen
Mijn lievelings hobby is altijd al geweest: tv kijken. Van Pauw & Witteman tot the Bold, van Nieuwsuur tot Grey’s Anatomy. Nu is het komkommertijd op tv dus weinig te beoordelen. Ook hoef je de tv maar aan te zetten en vliegt op elke zender corona je om te oren. Voor het eerst iets dat vaker op tv is dan Peter R. de Vries.
Gelukkig heeft niemand in Nederland Trumps advies overgenomen bleek te gaan drinken, maar wat we wél moeten doen weten we dan ook weer net niet. Ik doe ’s ochtends zo vroeg mogelijk boodschappen, want zodra de klok twaalf uur slaat, lijkt het alsof iedereen vergeten is dat er corona is. Het wordt ontzettend druk op straat en dus ook in de winkels. Anderhalve meter lijkt een halve meter te worden, maar laat ik daar maar niet verder op ingaan.
Back to reality, in mijn geval: tv. Wat ik het meeste op mis is: tennis. Een wedstrijd duurt gerust 6 uur en dat kijk ik met veel plezier. Vooral als Nadal speelt, die boze kop, maar in verhouding tot z’n hoofd, z’n lichte bewegingen en die afgewisseld met z’n dwangneurose dat z’n flesje recht moet staan en hij toch echt vier keer z’n haar goed moet hebben gedaan voordat hij een bal slaat, maakt het een feest om naar te kijken. Maar goed, geen tennis voor Annie dus.
In plaats van naar de dwangneurose van Nadal te kijken, keek ik naar Koningsdag. Dit jaar geen feest in de stad met taart van de drie graefjes, maar in plaats van daarvan zat ik thuis achter de tv (gelukkig wel ook met taart van de drie graefjes en ook iets meer dan normaal, want nu valt het niet op als ik meer dan één punt eet). Maxima zag er prachtig uit, zoals altijd, en Prem was er ook weer bij, zoals altijd. Komkommertijd of niet, Prem is nog steeds op tv. Het wordt nog een close call tussen De Vries en hem wie de meeste minuten volpraat, op de meest verschillende zenders, met de meeste onzin. Je voelt het al aankomen; ik ben geen fan, zowel van Petertje niet als van Prem. Afijn, achter onze prachtige Maxima kwam Femke aan gemarcheerd. Ze leek in haar outfit een ouder kereltje dan Rutte en Gertie Verbeek leek weer achttien tussen die twee. Femke leek zich dit zelf ook te beseffen, want ze keek een tikkeltje nerveus. Ze rechtte haar rok nog even en marcheerde streng door.
De koning deed het woord en ik vond dat hij dit krachtig deed. We moeten volhouden en thuisblijven; gelukkig was ik daar hiervoor ook al goed in. Ik vind het heerlijk om veel thuis te zijn. Ik ga lekker in de tuin m’n boek lezen over het proces van Holleeder, waar een collega van het kind de rechter in is. En ja hoor, daar zul je hem weer hebben.. die Peter.
Tot next week! X Annie
Opmerkingen